GEANNULEERD Kennisbijeenkomst Fit for the Job

GEANNULEERD Kennisbijeenkomst Fit for the Job

Datum
25-09-2024
Tijd
19:00 - 01:00 uur
Locatie
Kornelis Caps & Closures, Eesveenseweg 2, Steenwijk

Let op: Deze bijeenkomst is geannuleerd. Wilt u meer informatie over dit onderwerp, neemt u dan contact op met accountmanager Miriam Slomp-Dekkers op 06-30469017.

 

Inloop vanaf 19.00 uur, start 19.30 uur. 

Als MKB-ondernemer voel je je betrokken bij je personeel. Je wilt immers een sterk team vormen, die samen de klus klaart. Als een medewerker een probleem heeft, wil je hem/haar helpen.

Steeds meer werknemers in Nederland hebben zorgen over geld, huisvesting of hebben psychische klachten. Dit heeft invloed op (werk)geluk, vitaliteit en productiviteit van de werknemer. En dat heeft ook invloed op het bedrijf. Onderzoek heeft uitgewezen dat een medewerker met (geld)zorgen het bedrijf gemiddeld 13 duizend euro per jaar kost. Een medewerker met zorgen en stress is vaker ziek, ervaart minder werkplezier en is minder productief. Daarom is het belangrijk om je medewerkers te ondersteunen wanneer zich dit voordoet. 

Als werkgever kun je medewerkers helpen door (geld)zorgen bespreekbaar te maken en hierbij te ondersteunen. Als werkgever kun je medewerkers doorverwijzen naar informatie of hulp als dit nodig is. Daar willen we je in deze kennissessie over informeren.

 

Wat komt aan de orde:

-  Hoe herken je signalen van zorgen bij medewerkers?

-  Hoe voer je een gesprek met medewerkers, zodat ze zich veilig voelen om hun zorgen en problemen te delen?

- Welke ondersteuning kun je als ondernemer krijgen, wanneer een medewerker een complex probleem lijkt te hebben?

- Waar kunnen medewerkers terecht die financiële zorgen hebben, psychische problemen hebben of ondersteuning thuis nodig hebben?

 

De kracht van ondernemend samenwerken:

Er is veel hulp mogelijk, maar als ondernemer is het soms lastig om te weten bij welk ‘loket’ je kunt aankloppen. Kornelis Caps & Closures heeft dit zelf ervaren, nadat ze twee jaar geleden met al hun personeel in gesprek gingen. De problemen kwamen naar boven, maar de oplossingen waren nog niet zo simpel. Kun je bijvoorbeeld een medewerker helpen om zijn huis te verduurzamen, zodat hij zijn energierekening weer kan betalen? Hoe pak je dat aan? En het begint met: welke vragen stel je je medewerkers?

In deze sessie deelt Kornelis haar verhaal en de lessen die zij hieruit geleerd hebben. Vervolgens vertelt de gemeente welke ondersteuning er vanuit hun mogelijk is en delen we vanuit de BCS welke kanalen er verder nog beschikbaar zijn. Er is voldoende ruimte voor interactie en het stellen van vragen.